Byten och returer

Du har alltid 14 dagars ångerrätt vid köp.

Viktigt att alltid spara följesedel och retursedel för eventuella returer och reklamationer. Meddela alltid till kundtjanst@norrmansskor.se att du vill ångra ditt köp för att erhålla ett retur ordernummer.

Varan skall skickas i sin originalförpackning om du fått med sådan vid köpet, t.ex. skokartong. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från att du meddelat oss att du vill utöva din ångerrätt. Använd bifogad retursedel.
Returavgift på 75:- betalas av kund och dras av på beloppet som betalas tillbaka. Retur som lämnas i butikerna är gratis.

Vi betalar tillbaka beloppet så snart som möjligt. Vi förbehåller oss dock rätten att vänta med återbetalningen tills vi tagit emot varan eller du har visat att varan har sänts tillbaka.

Sätt inga adresslappar direkt på varans originalförpackning.

Klarna sköter återbetalning via faktura, kort och direktbetalning.

Har du däremot köpt varan i butiken kan du tyvärr inte byta den via vår e-handelsbutik.

Vid en beställning i vår nätbutik ingås avtal om köp först när du mottagit orderbekräftelse från oss per e-post. Vi uppmanar dig att spara orderbekräftelsen för eventuella kontakter med oss.

Byte av storlek

Behöver du byta storlek så returnerar du varan enligt ovan (75:- i returfrakt) och lägger en ny order i vår webbshop. Kunden står för frakten (vid köp under 750:- ).

Returnera i butik

Har du handlat online tar du bara med dig följesedeln och kvittot tillsammans med den vara du vill returnera till butiken. Klarna sköter all kreditering via kort eller faktura.

Vi följer Konsumentköplagen och Allmänna Reklamationsnämndens regler och råd gällande reklamationer, öppet köp och bytesrätt. www.bergstromsskor.se och www.norrmansskor.se följer lagen om distanshandel.

Reklamation

Om du vill skicka tillbaka din vara som ska reklameras per post så kan du göra detta gratis med hjälp av returfraktsedeln som du fick med leveransen. Kundtjänst ska kontaktas innan varan skickas iväg för att godkänna reklamationen på kundtjanst@norrmansskor.se
Du kan också reklamera varan i våra butiker. Glöm inte att ta med följesedeln som bifogades varorna. Detta är mycket viktigt för att bevisa att du köpt varan hos oss. Se därför till att alltid spara följesedeln.